Er Meta title tag længden blevet ændret?

Del på facebook
Del på linkedin
Del på email
5/5 (2 Anmeldelser)

Når SEO OG Linkbuilding Virker

Indholdsfortegnelse

28. August 2019.

Har du lagt mærke til at for tiden, har en stigende antal resultater i Googles SERP, fået afkortet deres title tag med …. i slutningen
Det ser lidt skidt ud, og er da helt sikkert med til at påvirke din CTR
SE på billeder her

514 pixels title tag
Meta title på 514 pixels

Vi har i lang tid gået efter en værdi der hed 580 pixels max på desktop, og omkring 480 pixels på mobilen. Og det holder nu ikke længere stik.

Skal du nu optimere alle dine title tags igen?

Hvad gør jeg når der er forskel på title længden på mobilen og desktop?
Jeg kan jo ikke lave 2 versioner.
Alt efter sidens niche, vil der med stor sandsynlighed være et større antal mobilbrugere fremfor desktop ( igen, dette er individuelt ). Så optimalt set, skal du gå efter at have dit budskab med i den første del af din tekst ( Opfording til handling / CTA ) hvis den bliver afkortet.
Som det i længe har været, blev teksten afkortet på mobilen, selvom det hele blev vist på desktop.


Vi anbefaler dog ikke at begynde at tilpasse 600 title tags endnu, da Google ofte tester ting som dette af. Det er set før hvor meta beskrivelsen blev hævet til 300 tegn, og straks begyndte ALLE at optimere til dette, og pludselig rullede de det tilbage igen, og de optimerede tekster, var nu ALT for lange, og skulle tilpasses igen.
Så det er altid en god idé at vente til Google selv annoncerer noget.
Bevæger du dig dog i et stærkt konkurrence præget marked, kan der dog være ting der taler for at du allerede nu optimerer nogle af dine tags, hvis de afkortes uhensigtsmæssigt.

Hvor lang må Title tagget være?

Hvor lang må Title tagget være?
Rigtig mange oplyser at du skal holde dig til maks fx. 60 tegn. Men dette er efterhånden længe siden at dette var aktuelt. Så det undrer os at stadig mange af de store virksomheder som lever af at vejlede folk, stadig spreder dette forkerte budskab.
Længden på dit title tag bliver altså i stedet målt i pixels idag.

Og som du nok ved er der forskel på bredden af bogstavet “i” og bogstavet “M”, så det er faktisk helt naturligt at de istedet er begyndt at bruge pixels til at måle med.
Som nævnt før, har google ikke oplyst noget endnu om de nye værdier, og det kan også være at det blot er i en periode, google tester ofte nye ting, også som ikke bliver til noget.
Se på billederne som Google er begyndt at ændre på Title Tags

2 forskellige længder på title tags
2 forskellige længder på title tags

Her kan du se, på den første vises der 528 pixels, hvor resultater under her bliver vist 536 pixels. Så der er ikke rigtig nogen sammenhæng imellem resultaterne endnu.

Og igen et resultat her som forkortes til 519 tegn

519 pixels title tag
519 pixels title tag

Vores test af over 50 tilfældige title tags, viser en tendens på
514-539 pixels
Gennemsnittent bliver dog omkring 520 pixels lige nu før de bliver afkortet.

Meta beskrivelsen, ændres den også?

Det anbefales at meta beskrivelsen ikke overstiger omkring 1245 pixels på desktop, samt omkring 1000 pixels på mobilen. Dette er dog ikke fastlagt af nogen overhovedet endnu, så vi anbefaler at du altid tester og holder øje med dine optimerede meta titles samt beskrivelser.
Husk altid at teste i både browser på desktop samt på mobil.

Så hvor lange skal meta title + beskrivelse være nu?

indtil videre så har vi målt os frem til at meta værdierne skal være som følger:
Meta title på mobil: 520 px / pixels
Meta title på desktop: 520 px / pixels

Meta beskrivelse på mobil: 1000 px / pixels
Meta beskrivelse på desktop: 1245 px / pixels

Det viser sig at grunden til at værdierne har ændret sig, er fordi google har valgt at ændre størrelsen på Font visningen, med hele 2 px / pixels

5/5 (2 Anmeldelser)

HJÆLP TIL OPTIMERING AF TITLE TAGS​

Er du lidt i tvivl, eller vil du bare gerne have en professionel til at tage sig af dine siders title tags samt meta descriptions? Så hiv fat i os. Du kan hyre os til at varetage alle dine SEO relaterede opgaver, eller du kan blot bruge os som sparringspartner, hvis du ønsker at lette omkostningerne.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

SKal vi arbejde sammen?

Det er vigtigt at være til stede, og ikke mindst at blive set online. Ønkser du at være mere synlig, og være mere fremtrædende end dine konkurrenter?

Så lad os få en snak, om hvordan du får en bedre digital og online tilstedeværelse.