NÅR SEO OG LINKBUILDING VIRKER
Projektet her er en hobby og fritidsside, som vi kunne se havde meget potentiale, hvis blot der blev brugt lidt tid og energi på SEO optimering.
Læs herunder i artiklen hvad og hvordan vi har over X10 og X20 Doblet antallet af månedlige sidevisninger.
SÅDAN STARTEDE JEG PÅ SEO OPTIMERINGEN
Der er flere måder man kan starte på når man skal i krig med SEO optimering.
Jeg startede med at finde mine 10 bedste placeringer i googles søgeresultater.
altså jeg startede med at finde mine 10 stærkeste søgeord.
Og ja man kan godt optimere, mere selvom du ligger nummer 1.
Det var ikke tilfældet for alle 10 resultater. Så her var der plads til forbedring.
Jeg fandt så for hver søgeord, mine konkurrenter som lagde over mig i resultaterne.
Så undersøgte jeg blandt andet:
- Hvilke emner skrev de om?
- Hvilke slags medier brugte de? Video, billeder, pdf.
- Hvem havde de Backlinks fra?
- Hvor relevant, og detaljeret er indholdet, og ikke mindst hvilken type indhold?
- Hvilke søgeord rangerede de også for?
INDHOLDSGENERERINGEN
Du skal ikke opfinde den dybe tallerken…Nødvendigvis.
Igen er der forskel på område, målgruppe, og hvem du henvender dig til.
Det er ikke en skidt ting, at få en hammer fed idé, eller opfinde et nyt koncept.
Men indholdet, og emnerne findes faktisk allerede serveret for dig. Du skal blot lade dig inspirere og sortere, så det indhold dækker dine udvalgte søgeord.
Og så herefter er det såresimpelt. Du skal nu skrive indhold der er lige så godt som det der rangerer højere end dig, og helts lige 10% bedre.
Google er nemlig efterhånden indrettet sådan idag, at den vil servere det allermest relevante for brugernes søgeterm.
Så rammer din artikel nu spot on, og leverer du måske anden og mere relevant information omkring emnet, så har du fat i det helt rigtige.
TILKENDEGIVELSEN - APPROVAL!
Det er her der begynder at ske ting og sager for dig, og din nye side/artikel.
Du skal have fat I links til din nye side.
Hvert link du får til din nye perfekte side, er en (thumbs up) I google øjne.
Det er den vi kalder for Tilkendegivelsen, når en anden autoritet, side, person, eller andet linker til dit indhold.
Vi kalder det også at få én stemme, lidt ligesom når vi i folkeskolen skulle stemme om den nye elevråds repræsentant , den der fik flest stemmer vandt.
Det samme gør sig gældende når der er tale om rangering i google.
Dog er der forskel på hvor stærke stemmerne er. Dette bliver hos mange målt på forskellige måder. Blandt andet Ahrefs som bruger DR ( Domain Rating ) og UR ( URL Rating ) er værdien, som Ahrefs bruger til at bedømme backlinkprofilen på et givent websted.
DR er et mål for mængden og kvaliteten af backlinks, der går til det pågældende domæne, mens UR vurderer backlinks til en enkelt bestemt side.
Det er vigtigt at notere at en side ikke altid KUN rangerer udelukkende ud fra sidens linkprofil.
DEN PERFEKTE OPBYGNING
Det er helt essentielt at få svaret på netop dine brugeres spørgsmål.
Har de spørgsmål til emnet de søger på, giver det ingen værdi at blot få en bruger ind på sin side, hvis ikke de finder svaret de søger.
Så er de nemlig hurtig smuttet igen. Ja og så er det ikke sikkert de vælger din side en anden gang, hvis de har lært at du taler uden om, eller aldrig besvarer hovedemnet.
Herunder viser vi opbygningen af en sides ønskede Søgeord, som skal beskrives.
Siden her er en landingsside som skal beskrive bredt hvad tekstforfatter er.
Og på siden linker vi videre til vores sider, som hver især beskriver underemnerne til punkt og prikke. Det kaldes også for intern linkbuilding, som er mindst lige så værdifuld ( hvis ikke mere ) som ekstern linkbuilding.
SÅ MEGET STEG TRAFIKKEN
Som du kan se på billedet, har vi i gennemsnit X15 doblet vores sidevisninger siden vi i januar 2019
( tidspunkt for denne artikel August 2019 )
Trafiken er siden januar steget støt, og den stiger stadig.
Dette er vel at mærke kun et side projekt, som der er brugt minimal af tid og penge på.
Prøv at tænke på hvis man havde et fast budget hvert måned, som blev brugt på SEO – Søgeordsoprtimering, tekstforfatning, samt kvalitets linkbuilding, hvad man så ikke kunne udrette.
Dette er vi naturligvis klar til at hjælpe dig med;)
ET ANDET EKSEMPEL
Et andet godt eksempel her, er lystfiskerguiden.dk
Omkring Januar 2019 begyndte vi på artikelskrivning, samt linkbuilding.
Her har vi gjort meget i outreach, for at få den helt rigtige målgruppe til at linke til os.
Disse links kan man nemlig ikke købe sig til, men kun gøre sig fortjent til.
Så igen er det netspørgsmål om at skabe hammer god content, som andre faktisk næsten helt uopfordret også har lyst at linke til.