Det er vigtigt at være synlig og tilstedeværende online. Og arbejde konstant på at være det, og bibeholde sine gode placeringer. Men det er nu nok klar over allerede nu, hvor du er endt på siden her. Vi har herunder lavet en liste med 34 Gode råd til Online Markedsføring. Det er blot nogle få ting at de muligheder og områder man kan arbejde med og optimere på. Tag for eksempel Google, de har over 200 Faktorer / punkter de måler og udregner hvad din rangering skal være.
De 34 markedsføringsråd:
- Skriv artikler og gør brug af din specialviden, dette kaldes også for en blog.
- Google ads, er en fremragende måde at blive vist til tops, og analysere på om det er værd at bruge krudt på udvalgte søgeord.
- Gæsteindlæg på andre sider, er hammer gode til at opnå mere trafik, og ikke mindst opnå stærke links ( at linkbuilde ) til din side.
- Google My Business profil, er gratis og meget dumt at undlade at oprette, eller gøre krav på.
- Spørg dine kunder om at anmelde dig på Google My Business, det er ikke forbudt at bede sine kunder om at give en ærlig anmeldelse af din virksomhed. Dette er også med til at give et godt signal til nye potentielle kunder.
- Spørg dine kunder om at anmelde dig på Facebook, også her er det værd at tage med at få sine kunder til at anbefale og anmelde dig.
- Spørg dine kunder om at anmelde dig på Trustpilot, kan du også bruge til at indsamle anmeldelser omkring dine ydelser eller produkter.
- Analyser dine konkurrenter, og find ud af hvorfor de klarer sig så godt, disse firmaer analyserer også konstant sine konkurrenter, det kan du være HELT sikker på!
- Brug analysen til at se hvor dine konkurrenter får links og anmeldelser fra, vil du også kunne få links fra disse sider?
- Lav en søgeordsanalyse, og arbejd med Organisk SEO.
- Skriv unikke tekster til dine produkter, kategorisider, og landingssider, lav aldrig duplikeret tekst indhold.
- Optimer dine H tags ( overskrifter ), udfra din søgeordsanalyse.
- Optimer Title Tag, også kald for meta title, og er den tekst overskrift som bliver vist i SERP ( Search Engine Result Page )
- Optimer Meta Beskrivelsen også kaldt for meta description, og er den tekst uddrag som bliver vist i google søgeresultater.
- Strukturerede data er værd at have med, dette er et markup kode som fortæller google præcist hvad de forskellige indlæg, forfattere, åbningstider osv er.
- Sørg for at dine adresse og kontaktoplysninger, alle de steder de bliver vist på internettet, er stemmer over ens ALLE steder.
- Opret din virksomhed i online telefonbøger, og business indeks, fx. Apple Maps, Yelp, Facebook, FourSquare mm.
- Er din side optimeret til Mobile First, vi er nået en ny tidsalder, hvor flere og flere faktisk besøger og surfer på nettet med sin mobil, derfor skal du huske at optimere din hjemmeside til mobile enheder også.
- Mål din trafik, brug evt. Google Analytics, der findes også andre, men Google Analytics er den mest anvendte.
- Opret din side i Google Search Console, og forbind til analytics, du kan efter noget tid bedgynde at aflæse, hvilke søgeord dine sider dukker op på, og om du har besøgende herfra.
- Mål handlinger, du kan med fordel optage brugernes adfærd, med live optagelser af brugernes adfærd.
- A/B Split teste om din side konverterer, dette kan i sidste ende være med til at hæve handlinger / konverteringer med alt lige fra 0% til 20, 30, eller 70% og måske mere.
- Splittest med andet indhold, eller et andet farveskema og element placeringer
- Tekst indhold på mobil må ikke være for småt, det skal være let læseligt.
- Hastigheden på din hjemmeside en en vigtig faktor, forbrugerne har travlt idag, og gider ikke vente på at din hjemmeside liiige skal loade færdig.
- Opret en Linkedin Profil, er du ikke synlig her, så bliv det idag.
- Opret en Facebook Profil, ja det kræver nok ikke så meget forklaring på at facebook er et stærkt og meget anvendt produkt.
- Skab nu opslag, del evt dine blog/artikler, eller prøv at skabe engagement / Aktivitet.
- Personlige opslag, og konkurrencer virker næste altid, men pas på med konkurrencer, det kan også hurtigt skabe urelevante følgere.
- Vis at du ikke er en maskine, men at der er almindelige mennesker bag.
- Lad dine kontaktoplysninger være synlige og lette at finde på din hjemmeside, er de svære at finde frem til, smutter din potentielle henvendelse bare videre.
- Altid analyser, og mål, kig på dine data.
- Mål på dine søgeord, der findes mange online værktøjer som kan holde øje med dine placeringer i søgemaskinerne for dig.
- Er du ikke selv særlig god til at skrive tekster, kan du med fordel få fat i en professionel tekstforfatter, med speciale i SEO-tekster