Videre til indhold
apolloweb logo
  • Forside
  • SEO konsulent
    • SEO konsulent
    • Lokal SEO
      • Lokal SEO
      • SEO Esbjerg
      • SEO Holstebro
      • SEO Ringkøbing
      • SEO Struer
      • SEO Thisted
      • SEO Aalborg
  • WordPress Hjemmeside
    • WordPress Hjemmeside
    • Hjemmeside Pris
    • WordPress Support
  • Viden
    • Guider & tips om Online Synlighed
    • Community
  • Referencer
  • Om Apollo Web
  • Kontakt
Menu
  • Forside
  • SEO konsulent
    • SEO konsulent
    • Lokal SEO
      • Lokal SEO
      • SEO Esbjerg
      • SEO Holstebro
      • SEO Ringkøbing
      • SEO Struer
      • SEO Thisted
      • SEO Aalborg
  • WordPress Hjemmeside
    • WordPress Hjemmeside
    • Hjemmeside Pris
    • WordPress Support
  • Viden
    • Guider & tips om Online Synlighed
    • Community
  • Referencer
  • Om Apollo Web
  • Kontakt
RING NU!

34 råd til online markedsføring

Start » Online Markedsføring » 34 råd til online markedsføring

  • 14 februar, 2021
  • 10:23
  • Online Markedsføring

Det er vigtigt at være synlig og tilstedeværende online. Og arbejde konstant på at være det, og bibeholde sine gode placeringer. Men det er nu nok klar over allerede nu, hvor du er endt på siden her. Vi har herunder lavet en liste med 34 Gode råd til Online Markedsføring. Det er blot nogle få ting at de muligheder og områder man kan arbejde med og optimere på. Tag for eksempel Google, de har over 200 Faktorer / punkter de måler og udregner hvad din rangering skal være.

De 34 markedsføringsråd:

  1. Skriv artikler og gør brug af din specialviden, dette kaldes også for en blog.
  2. Google ads, er en fremragende måde at blive vist til tops, og analysere på om det er værd at bruge krudt på udvalgte søgeord.
  3. Gæsteindlæg på andre sider, er hammer gode til at opnå mere trafik, og ikke mindst opnå stærke links ( at linkbuilde ) til din side.
  4. Google My Business profil, er gratis og meget dumt at undlade at oprette, eller gøre krav på.
  5. Spørg dine kunder om at anmelde dig på Google My Business, det er ikke forbudt at bede sine kunder om at give en ærlig anmeldelse af din virksomhed. Dette er også med til at give et godt signal til nye potentielle kunder.
  6. Spørg dine kunder om at anmelde dig på Facebook, også her er det værd at tage med at få sine kunder til at anbefale og anmelde dig.
  7. Spørg dine kunder om at anmelde dig på Trustpilot, kan du også bruge til at indsamle anmeldelser omkring dine ydelser eller produkter.
  8. Analyser dine konkurrenter, og find ud af hvorfor de klarer sig så godt, disse firmaer analyserer også konstant sine konkurrenter, det kan du være HELT sikker på!
  9. Brug analysen til at se hvor dine konkurrenter får links og anmeldelser fra, vil du også kunne få links fra disse sider?
  10. Lav en søgeordsanalyse, og arbejd med Organisk SEO.
  11. Skriv unikke tekster til dine produkter, kategorisider, og landingssider, lav aldrig duplikeret tekst indhold.
  12. Optimer dine H tags ( overskrifter ), udfra din søgeordsanalyse.
  13. Optimer Title Tag, også kald for meta title, og er den tekst overskrift som bliver vist i SERP ( Search Engine Result Page )
  14. Optimer Meta Beskrivelsen også kaldt for meta description, og er den tekst uddrag som bliver vist i google søgeresultater.
  15. Strukturerede data er værd at have med, dette er et markup kode som fortæller google præcist hvad de forskellige indlæg, forfattere, åbningstider osv er.
  16. Sørg for at dine adresse og kontaktoplysninger, alle de steder de bliver vist på internettet, er stemmer over ens ALLE steder.
  17. Opret din virksomhed i online telefonbøger, og business indeks, fx. Apple Maps, Yelp, Facebook, FourSquare mm.
  18. Er din side optimeret til Mobile First, vi er nået en ny tidsalder, hvor flere og flere faktisk besøger og surfer på nettet med sin mobil, derfor skal du huske at optimere din hjemmeside til mobile enheder også.
  19. Mål din trafik, brug evt. Google Analytics, der findes også andre, men Google Analytics er den mest anvendte.
  20. Opret din side i Google Search Console, og forbind til analytics, du kan efter noget tid bedgynde at aflæse, hvilke søgeord dine sider dukker op på, og om du har besøgende herfra.
  21. Mål handlinger, du kan med fordel optage brugernes adfærd, med live optagelser af brugernes adfærd.
  22. A/B Split teste om din side konverterer, dette kan i sidste ende være med til at hæve handlinger / konverteringer med alt lige fra 0% til 20, 30, eller 70% og måske mere.
  23. Splittest med andet indhold, eller et andet farveskema og element placeringer
  24. Tekst indhold på mobil må ikke være for småt, det skal være let læseligt.
  25. Hastigheden på din hjemmeside en en vigtig faktor, forbrugerne har travlt idag, og gider ikke vente på at din hjemmeside liiige skal loade færdig.
  26. Opret en Linkedin Profil, er du ikke synlig her, så bliv det idag.
  27. Opret en Facebook Profil, ja det kræver nok ikke så meget forklaring på at facebook er et stærkt og meget anvendt produkt.
  28. Skab nu opslag, del evt dine blog/artikler, eller prøv at skabe engagement / Aktivitet.
  29. Personlige opslag, og konkurrencer virker næste altid, men pas på med konkurrencer, det kan også hurtigt skabe urelevante følgere.
  30. Vis at du ikke er en maskine, men at der er almindelige mennesker bag.
  31. Lad dine kontaktoplysninger være synlige og lette at finde på din hjemmeside, er de svære at finde frem til, smutter din potentielle henvendelse bare videre.
  32. Altid analyser, og mål, kig på dine data.
  33. Mål på dine søgeord, der findes mange online værktøjer som kan holde øje med dine placeringer i søgemaskinerne for dig.
  34. Er du ikke selv særlig god til at skrive tekster, kan du med fordel få fat i en professionel tekstforfatter, med speciale i SEO-tekster
Dennis Hansen
Dennis Hansen
Jeg er webdesigner og SEO nørd så det basker en ting. Siden barns ben og så længe jeg kan huske har jeg altid elsket at sidde ved en computer. Jeg vil sågar gå så langt til at sige at min hobby er faktisk al hvad der har med online aktivitet at gøre. Jeg er fascineret af elektronik og web. Oprindeligt er jeg i tidernes morgen udlært bager, men valgte at lægge det på hylden og kastede mig ud i webdesign og søgemaskineoptimering istedet. Det har nu bragt mig til hvor jeg er idag. Med godt + 10 års erfarring, over 500 hjemmesider på bagen og sidste nye på porteføljen må være Underviser og Coach for personer og virksomheder som ønsker at øge deres online synlighed og tilstedeværelse på det store World Wide Web. Læs mere om mig her
seo bureau google

Mere viden

wordpress kursus

Hvorfor er WordPress så populært?

Læs mere »
opret google my business

Google My Business – sådan opretter du en profil

Læs mere »

Core Web Vitals

Læs mere »

Indholdsoversigt

seo effekt

Skal vi opnå resultater sammen?

Smid en mail til mig. Så hiver jeg fat i dig!

Du ved ikke nok!

Men vi er altid opdateret på hvad der sker i marken. Og det deler vi ud af gratis!

Om ApolloWeb

Jeg hedder Dennis B. Hansen og jeg ejer og driver ApolloWeb. Én af de vigtigste ting for mig, er at give dig den personlige betjening, og et fænomenalt produkt, både du og jeg kan være stolt af.

Læs mere om mig

Kontakt

  • ApolloWeb ApS
  • 22 97 97 40
  • info@apolloweb.dk
  • CVR 42397679
Facebook Linkedin Youtube
wetransfer

Besøg Apollo

Struer
Fælledvej 17
7600 Struer

Apollo's Kompetencer

  • Hjemmesider
  • SEO
  • Lokal SEO
  • WordPress Support
  • Referencer
  • Viden & guider
wordpress kursus
greenmindset

Andre sider

  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
  • Sitemap